Santa Maria och foodora lanserar digital taco-kedja

12 juni, 2020

Nu lanseras en ny digital taco-kedja på 25 platser runt om i Sverige genom ett samarbete mellan foodora och varumärket Santa Maria samt ett antal utvalda restauranger. Det nya konceptet ger lokala restauranger möjlighet att bredda sitt utbud och därigenom skapa nya tillväxtmöjligheter i en hårt ansatt bransch.

Den nya restaurangkedjan Tacotarian vänder sig till alla taco-älskare runt om i Sverige som vill ha snabba leveranser. Foodora tillhandahåller utbildning och utrustning till de lokala restaurangerna, medan Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienser. Menyn har tagits fram av båda parter. Rätterna kommer att variera i protein (veganskt, nöt, fisk, vegetariskt). På menyn finns också den nya satsningen Gold&Green Pulled Oats, ett veganskt protein gjort på nordisk havre och ärtor. Alla rätter är smaksatta med Santa Marias tacokryddor.

”Med Tacotarian vill vi ta vår universellt älskade rätt till nya höjder och erbjuda ett spännande och trendsättande koncept. Smaken står självklart i centrum och med kryddor, såser och toppings kan du enkelt smaksätta ditt val av protein. Eftersom Paulig vill främja en hälsosam livsstil vill jag dock slå ett extra slag för Gold&Green Pulled Oats”, säger Kristina Hovmöller, Country Manager Out of Home på Paulig i Sverige.

Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och konceptet fungerar som ett tillägg till restaurangens ordinarie utbud i syfte att stärka konkurrenskraften. Med samarbetet vill foodora och Santa Maria skapa värde för restaurangerna och ge dem en skjuts i en utmanande tid.

”Det känns fantastiskt att nu kunna erbjuda alla som älskar tacos att få kvalitet-tacos direkt hem till dörren. Restaurangerna genomgår också riktigt tuff tid i svallvågorna av corona-pandemin. Vi tror därför att nya idéer och kreativa partnerskap, där olika aktörer inom branschen samarbetar, kan vara ett sätt att bidra till restaurangerna får muskler genom oss i en utmanande tid. Vi möjliggör dessutom att en av Sveriges vanligaste och mest uppskattade maträtter tacosen, i olika former nu blir ännu mer lättillgängliga runt om i Sverige”, säger Hans Skruvfors, VD i foodora Sverige.

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!