Skånemejerier och Bravo möts i unik smoothie-licious innovation

10 februari, 2021

Nu lanserar Skånemejerier en yoghurtsmoothie i samarbete med Bravo – Sveriges mest älskade juicer och smoothies. Näringsrik yoghurt gjord på mjölk från svenska gårdar tillsammans med 100 procent frukt skapar en helt ny produkt i mejerihyllan.

Skånemejerier är det ledande mejeriet i södra Sverige och kommer varje år med flera innovationer, alltid gjorda på svensk mjölk. Bravo ligger bakom Sveriges mest köpta juice, och sedan några år tillbaka även landets överlägset mest älskade och sålda smoothie.

Nu möts två älskade varumärken, och två starkt växande kategorier, i en unik yoghurtsmoothie.

”Detta är en historisk satsning i mejerihyllan. Bravo är starkast i Sverige när det kommer till smoothie, och Skånemejerier är ett av de starkaste varumärkena i mejerihyllan. Vi är väldigt glada att kunna kombinera de två i en så klockren co-branding”, säger Cecilia Lindwall som är marknadschef på Skånemejerier.

Yoghurtsmoothien kommer i två smaker, Jordgubb, hallon & banan samt Blåbär, björnbär & banan. De har båda en låg fetthalt på 0.4-0.5 procent, innehåller mycket frukt som ger en naturlig sötma, och kräver noll förberedelse i köket. Bara att skaka, hälla upp och njuta. Mjölken kommer från gårdar i södra Sverige, och innehåller 18 av de 22 näringsämnen kroppen behöver varje dag.

– Det finns ett stort intresse för smoothies i Sverige, framförallt bland de yngre konsumenterna. Här får du ett gott och mättande mellanmål med intressanta smakkombinationer, utan att behöva göra allt själv. En nyttig start på dagen, en energiboost på eftermiddagen eller varför inte som kvällsmål, säger Cecilia Lindwall.

Innovationen har fått genomgående mycket fin respons från butikskedjorna runtom i landet, och kommer att finnas på Ica, Willys och Hemköp, Coop, Bergendahls och Mathem från och med vecka 7.

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!