Helt nytt tacokoncept från Santa Maria

3 februari, 2021

Santa Maria Next Mex är en serie med massor av nya tillbehör och smaksättningar som tar tacomiddagen till nästa nivå. Med inspiration från trendiga taco trucks erbjuder det nya sortimentet en minitortilla, nya fräscha salsor, kryddpaster i spännande smaker för grönsaker, kyckling och kött samt en mayo med lime- och jalapeñosmak.

Santa Maria lanserade Tex Mex i Sverige för 30 år sedan. Kategorin som i dag genererar 1,8 miljarder kronor till svensk dagligvaruhandel växer fortsatt stadigt med Santa Maria som klar marknadsledare.

”Genom att skapa nya härliga Tex Mex-tillfällen fortsätter vi att – tillsammans med våra partners i handeln – vidareutveckla kategorin. Med Next Mex ger vi ytterligare möjligheter att variera din Tex Mex-måltid och dessutom äta tacos ännu oftare. Mer omväxling – fast lika enkelt”, säger Jenny Odéhn Hejdenberg, Head of Portfolio & Brands World Foods på Paulig.

Next Mex lanseras med en kampanj i TV, vod, YouTube, sociala medier, Influencers och PR.

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!