Orkla Sverige tillsätter en ny kommunikationsdirektör

PUBLICERAD: 25 april 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Cecilia Gannedahl tillträder den nyinrättade tjänsten som kommunikationsdirektör på Orkla Sverige.

Orklabolagen i Sverige stärker det gemensamma varumärket genom att bilda en gemensam kommunikationsfunktion. Cecilia Gannedahl tillträder den nyinrättade tjänsten som kommunikationsdirektör.

Orkla är verksamt inom fyra affärsområden i Sverige: Foods, Confectionery & Snacks, Care och Food Ingredients, som tillsammans omsätter nära 7 000 kronor och har drygt 3 000 anställda.

Orkla är en viktig arbetsgivare på ett tiotal orter i Sverige och våra produkter finns i de flesta svenskars hem. Med det kommer ansvar och skyldigheter, inte minst när det kommer till hållbarhet. Därför vill vi stärka dialogen med viktiga intressenter och öka kännedomen om vad Orkla står för och kan bidra med i samhället”, säger Cecilia Gannedahl, kommunikationsdirektör på Orkla Sverige.

Ett första steg i utvecklingen av ett gemensamt varumärke för Orkla Sverige är att slå ihop de externa kommunikationskanalerna för pressrum och sociala medier.

”Genom att kommunicera med våra målgrupper i gemensamma kanaler hoppas vi tillsammans bilda en starkare röst, vilket både underlättar för dem som vill kontakta oss och skapar förutsättningar för oss att påverka i de frågor där vi vill göra skillnad”, säger Cecilia Gannedahl.

Cecilia Gannedahl kommer närmast från en tjänst som kommunikationschef på IKEA Group med ansvar för Employer Branding. Hon har tidigare varit HR- och kommunikationsdirektör på Kungsleden och VD på kommunikationsbyråerna Springtime och GCI Stockholm.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Livsmedelskonsumtionen behöver bli mer hållbar

Livsmedelskedjan illustration

Produktionen av metanreducerat kött skalas upp

Fodertillskottet Lome, som minskar kors metanutsläpp, ska ges till kor på gotländska gårdar som Protos samarbetar med.
Linda och Fredrik högupplöst_Martina Holmberg

Lakrids by Bülow utökar Slow Crafted-serien

Lakrids by Bülow släpper det senaste tillskottet i sin ekologiska Slow Crafted-serie: Milk & Honey.
SC_MILKHONEY_landscape

Turbulent år för ekoförsäljningen

Under 2023 minskade andelen ekologiskt i alla kanaler utom Systembolaget. Den stora försäljningsnedgången i början av året bromsade dock successivt in.
_DSF0035