Nespresso lanserar globalt koncept i Sverige

7 oktober, 2019

Nu har Nespressos innovativa butikskoncept ”Nespresso Boutique” kommit till Gallerian i Stockholm. I centrum för det nya butikskonceptet står – förutom kaffe – sensorik, hållbarhet och en personlig kundupplevelse.

Nespresso Boutique beskrivs som en upptäcktsfärd genom kaffets värld, där kunden tas med på en resa för alla sinnen. Här kan besökarna djupdyka i kaffe, upptäcka nya kafferitualer, smaker och dofter, lära sig mer om ursprung och hållbarhet och utforska sina egna smakpreferenser.

En kaffespecialist tar emot varje kund personligen, guidar genom butikens sortiment av kaffe, kaffemaskiner och tillbehör, erbjuder möjligheten att dofta på kaffet i specialdesignade ”aroma jars” och avslutar med en provsmakning. Det finns även möjlighet till privata kaffeprovningar och att avnjuta kaffe på plats i en kaffebar. I butiken finns inga traditionella kassor, utan kunden kan betala direkt till kaffespecialisten.

”Vi längtar efter att välkomna våra kunder till Nordens första Nespresso Boutique. Att komma in i butiken ska kännas som en sensorisk resa med kaffet som den självklara huvudrollen, där det personliga mötet och Nespressos gedigna hållbarhetstänk löper som en röd tråd genom hela upplevelsen. Konceptet har fått väldigt positiv respons runt om i världen så vi är väldigt glada över att äntligen lansera i Stockholm”, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager på Nespresso Sverige.

Bordsskivorna i butiken har tillverkats av kaffeavfall och trämaterialen kommer från Nespressos FSC-certifierade återplanteringsprogram. Väggpanelerna är gjorda av återvunnen aluminium. I butiken finns även återvinningsstationer för använda Nespressokapslar.

Nespresso Boutique lanserades i Cannes och har därefter successivt rullats ut från New York och London i väst till Hong Kong och Sydney i öst.

Relaterade