Matupplevelsen i fokus för Circle K:s nya butikskoncept

3 december, 2018

Circle K har de senaste åren gjort flera satsningar för att bredda materbjudandet och höja kvaliteten. Nu tas nästa steg med ett helt nytt butikskoncept med fokus på matupplevelsen. 

I det nya konceptet presenteras ett bredare vegetariskt utbud, ett nytt utbud av pizza och sallader och ett helt nytt mexikanskt sortiment framtaget i samarbete med Santa Maria. Medarbetarna på stationen har även gått en mer omfattande matutbildning än tidigare, då den dagsfärska tillverkningen har ökat. För att göra det enklare för kunder att pausa längs vägen finns även fler sittplatser och parkeringsplatser liksom gratis WiFi. 

Circle K Munkebäck i Göteborg är först ut med det nya konceptet. Under de kommande månaderna byggs även Circle K Varberg Nord och Circle K Länna i Stockholm ut enligt det nya konceptet.

Utöver satsningar på att bredda matutbudet har Circle K även startat en egen Food Academy, där medarbetarna utbildas i mat. Från slutet av år 2018 kommer alla Circle K:s fullservicestationer att ha minst en utbildad Food Captain med ansvar för kvalitetssäkring och för att driva matsatsningen framåt.

Det nya butikskonceptet innehåller:

  • Uppgraderat hamburgarerbjudande
  • Uppgraderat sandwicherbjudande
  • Fräscha och nyttiga sallader
  • Helt nytt mexikanskt utbud i form av burritos, nachotallrikar och sallader framtaget i samarbete med Santa Maria
  • Stenugnsbakad pizza som toppas med färska råvaror
  • Det breda utbudet av korv finns kvar
  • Hälften av nyheterna i matutbudet är vegetariska
  • Ny inredning
  • Ökad yta och fler sittplatser
  • WiFi till alla kunder
  • Medarbetare utbildade med fokus på mat

 

 

Relaterade