Lanseringen av Zeta BreOliv tog hem priset Årets Kampanj

24 september, 2018

Den bredbara olivoljan BreOliv från Di Luca & Di Luca tog hem utmärkelsen Årets Kampanj på Dagligvarugalan den 20 september. Galan arrangeras av tidningen Fri Köpenskap

Våren 2018 lanserade Di Luca & Di Luca BreOliv, en helt ny typ av smörgåsfett med endast fyra ingredienser: 72 procent olivolja, 18 procent sheafett, vatten och salt. 

”Det låter enklare än det visade sig vara. Det tog min pappa, Fernando Di Luca, arton år att få fram produkten. Det gör det extra roligt att den belönas med ett så fint pris. Vi vill gärna tro att det beror på att det är en produkt som har en viktig funktion att fylla, såväl ur butik-, som smak- och hälsoperspektiv”, säger Christian Di Luca, VD i Gruppo Di Luca.

Juryns motivering till vinnaren av Årets Kampanj lyder:
Ledande trendspanare inom mat och dryck menar att de viktigaste mattrenderna är hälsa och hållbarhet. Vinnaren av Årets Kampanj förenar bägge dessa i en lansering som gör verklig skillnad. Skillnad i hyllan. Skillnad i matvanor. Skillnad för hjärtat.”.

”Vi är fantastiskt glada och stolta. Det är nästan för bra för att vara sant. Förra året utsågs vi till Årets leverantör, och nu blev lanseringen av Zeta BreOliv, en av våra största satsningar någonsin, Årets Kampanj”, säger Christian Di Luca. 

Carina Malm

 

 

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!