Kronfågels grillkampanj har fokus på nästa generation

7 maj, 2020

Kronfågel satsar på ett brett utbud inför årets grillsäsong med nio olika kycklingprodukter.  Sortimentet släpps tillsammans med kommunikationskampanjen ”Grilla för nästa generation”, som har fokus på hållbara val för nästa generations skull.

”Kronfågel har i 50 år förändrat vad vi lägger på grillen och nu visar vi att vi är ett företag av vår tid med nästa generations bästa i åtanke”, säger Susanne Zabrodsky, marknadschef på Kronfågel.

Enligt en undersökning som genomfördes i mars 2020 via CAWI, känner 67 procent till att kyckling har en lägre klimatpåverkan än rött kött. Det är en ökning med 35 procent, sedan hösten 2019, då samma fråga ställdes.

”Det är såklart glädjande att höra att fler och fler känner till kycklingens låga klimatpåverkan. Det bådar gott inför att grillarna ska plockas fram, där vi hoppas få spela en roll i att inspirera folk till ett mer hållbart grillande med årets spännande BBQ-sortiment”, säger Christina Andersson, produktchef på Kronfågel.

Kronfågels grillsortiment innehåller nio kycklingprodukter med smaker från hela världen. Nyheten och smakbubblaren Shichimi, med japanska influenser, har fått sätta smak på en mixlåda med lårfilé och Minutfilé. Fjolårets storsäljare KycklingSteak Tryffel kommer tillbaka och har i år fått en smakkompis i American Rub – ett urbenat kycklinglår med en bipackad rökig rub.

”Det ska vara enkelt och gott att välja en hållbar framtid. Bland årets grillsortiment finns allt från färdigkryddade mixlådor till stora grillfiléer som du själv kan smaksätta”, säger Stefan Superti, som är gastronomisk ansvarig på Kronfågel.

 

Relaterade