Kraftfull butikssatsning med Från Sverige-märkningen

9 september, 2020

Nu blir det ännu enklare att hitta Från Sverige-märkta varor i butiken. i höst gör Svenskmärkning en storsatsning på butikskommunikation.

”Satsningen är efterfrågad. Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och nu erbjuds brett till butiker och företag. Vår enkla uppmaning är passa på att beställa hem material. I vecka 41 satsar vi dessutom på en Från Sverige-vecka i butik. Då är det extra bra att ha skyltat upp svenska varor”, säger Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig på Svenskmärkning.

”I oktober satsar vi även extra på annonsering i sociala medier och utomhusreklam. Märket är välkänt med en kännedom på 84 procent och har ett högt förtroende. Med annonseringen vill vi stötta butikskommunikationen och samtidigt lyfta fram märkets kriterier.”

Den 3-11 oktober bjuder Svenskmärkning bjuder in till en Från Sverige-pilotvecka med tema ”Handla utmärkt”. Syftet veckan är att visa det stora utbudet av märkta produkter i butik, bredden av råvaror, livsmedel och växter. Det finns idag cirka 10 500 godkända produkter från nära 200 märkesanvändare, och intresset för svenska råvaror, livsmedel och växter är både stort och växande hos konsumenterna.

Under Från Sverige-veckan lyfter företag och butiker märkta varor genom kampanjskyltning och aktiviteter.

  • Förutom Från Sveriges butiksmaterial finns pallsvep att beställa kostnadsfritt via frånsverige.se.
  • Butiksnära utomhusreklam på temat ”Handla utmärkt” i storstadsregionerna v 41.
  • Digital annonsering i hela riket via Instagram och Snapchat v 41-42.
  • Kommunikation i Från Sveriges samtliga digitala kanaler.

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!