Kinesiska kaffebarer väljer den svenska potatisdrycken DUG

4 augusti, 2021

Veg of Lund har inlett leveranser av potatisdrycken DUG till utvalda kaffebarer i Shanghai och Tianjin tillsammans med den kinesiska partnern Choice. Den primära målgruppen är de över 6 000 kaffebarerna som finns i Shanghai, en stad med omkring 26 miljoner invånare.

I början av juli fick omkring 800 inbjudna representanter för livsmedelsbranschen möjlighet att smaka och testa Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG. Reaktionerna var positiva och bolagets kinesiska partner går nu vidare med att leverera DUG till de kaffebarer som visat största intresse.

”Kina är en mycket intressant marknad och vi genomför nu lanseringen enligt den väl fungerade modell som vi använder i Sverige och Storbritannien. Choice, vår kinesiska partner, gör ett utmärkt arbete och vi är sedan några veckor på plats i hyllorna hos livsmedelskedjan Ole’ Supermarket. Nu kompletterar vi med kaféer i Shanghai och Tianjin, två städer med omkring 42 miljoner invånare och jag är säker på att många uppskattar vår dryck i kaffe såväl som te”, kommenterar Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.

Kenneth Davidsson är Veg of Lunds partner för den kinesiska marknaden. Han berättar att speciella kaffedrinkar baserade på DUG Barista har tagits fram med bra resultat:

”Målgruppen i Shanghai-området är 6 000 kaffebarer och försäljningsstrategin innebär att låta ett hundratal av de mer trendsättande/exklusiva kaffebarerna bli först med DUG.”

 

Relaterade

Häng med i Livsmedelsbranschen!
Få vårt nyhetsbrev som kommer ut
minst en gång i veckan GRATIS! 

Registrera dig, klicka här!