Nästa år kommer det att bli en stor relanseringskampanj för Xtra. Den nya designen har tagits fram av MadBureauet och är gemensam för Coop i Norden.

Coops varumärke Xtra ska ta större plats på hyllorna

7 november, 2019

Coop relanserar det egna lågprismärket Xtra, som idag omfattar cirka 250 mat- och hushållsprodukter. De närmaste två åren ska sortimentet utökas med ytterligare 200 produkter och förpackningsdesignen ska moderniseras.

Startskottet går nu i höst då Coop lanserar 45 nya produkter och runt 100 förpackningar får ny design.

”Xtra står för lågt pris och så ska det fortsätta vara, men den nya förpackningsdesignen förmedlar förutom lågt pris även matglädje och en stolt enkelhet. Coop lämnar nu den gamla blåvita plattformen och tar Xtra in i en mer lustfylld nutid. Vi vill förmedla att Xtra är våra mest prisvärda produkter. Vårt mål med den nya designen är att den ska bredda målgruppen och inkludera fler kunder”, säger Maria Billow Bergendahl, marknadsansvarig Egna Varumärken på Coop.

Relaterade