Axfood lanserar Gastrino – nytt eget varumärke för storkök

11 december, 2019

Gastrino heter Axfoods nya egna varumärke som främst vänder sig till restaurangbranschen. De första produkterna lanseras under januari 2020 och kommer att finnas i Axfood Snabbgross samtliga 25 butiker runt om i Sverige.

I ett första steg rör det sig om ett 30-tal artiklar som exempelvis pasta, krossade tomater, pesto, oliver, ägg, hamburgerdressing och bearnaisesås.

Varumärket och produkterna är framtagna i samarbete mellan Dagab, Axfoods bolag för inköp och logistik, och Axfood Snabbgross.

Vår förhoppning framåt är att kunna lansera många nya Gastrino-produkter som bidrar till enkelhet och matglädje för våra restaurangkunder”, säger Per Engström, marknads- och e-handelschef för Axfood Snabbgross.

Produkterna är i storpack och i första hand framtagna för storkök. Vissa produkter kommer även gå att köpa hos Axfood-familjens övriga kedjor.

Axfood Snabbgross är Axfood-koncernens restauranggrossist med inriktning mot restaurang, fast food och café.

”Genom att erbjuda ett starkt och pålitligt eget varumärke som Gastrino vill vi flytta fram vår marknadsposition ytterligare”, säger Eva Pettersson, VD för Axfood Snabbgross.

 

Relaterade