Arlas foodtruck på turné med Årets Kock

PUBLICERAD: 1 september 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Tre veckor, fem städer och sju vinnare av Årets Kock. Nu kör Arlas foodtruck ut på turné och låter Sveriges kockelit servera sina tolkningar av take away-rätter till allmänheten. Turnén leder fram till finalen av Årets Kock 2021 där Arla är partner.

Som delägare i Årets Kock kör Arla ut en foodtruck på Sverige-turné tillsammans med några av de tidigare vinnarna för att servera take away-rätter.

”När vi åker ut på den här turnén gör vi Årets Kock och mat tillagad av Sveriges kockelit mer tillgänglig runt om i landet. Tidigare år har vi märkt att det är otroligt uppskattat att möta och inspireras av kockarna och som gäst kanske till och med få ta del av några praktiska, snabba kockknep”, säger Fredrik Larm, event- och sponsorchef på Arla.

Foodtrucken kommer att besöka Stockholm, Uppsala, Sundsvall, Malmö och Göteborg mellan 31 augusti och 15 september. Det kommer att erbjudas två olika rätter, en animalisk och en vegetarisk, baserade på svenska råvaror i säsong. Menyn och maten sätts och lagas av sju tidigare vinnare av Årets Kock.

Turnén avslutas i Stockholm den 15 september, dagen innan finalen av Årets Kock 2021.

”För oss på Arla är det viktigt att vara partner till Årets Kock och att långsiktigt driva och utveckla den professionella matbranschen. Genom Arlas bredd av produkter och kommunikationskanaler möjliggör vi också att gastronomi och matglädje når ut till många konsumenter. Vår foodtruck-turné är ett bra exempel på det”, säger Inger Myresten, marknadschef för Foodservice på Arla och styrelsemedlem i Årets Kock.

Foodtrucken öppnar klockan 11:30 och stänger för dagen när de 250 rätterna tagit slut. En rätt kostar 125 kronor.

Turnéschema  
Stockholm: 31 augusti, 14 september, 15 september
Uppsala: 1 september
Sundsvall: 3 september
Malmö: 6 september, 7 september
Göteborg: 9 september, 10 september

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

EU beslutar om åtgärder för att bekämpa honungsfusk

Biodlarna välkomnar EU:s beslut att uppdatera kraven på konsumentinformation för honung.
av4r5856-scaled

Svensk eko-export tar sikte på Storbritannien

Organic Sweden startar projektet Organic Export UK, som ska öka Sveriges export av ekologiska livsmedel till Storbritannien.
Skärmavbild 2024-04-15 kl. 09.52.24

Livsmedelsindustrins viktigaste frågor inför EU-valet

Livsmedelsföretagen har tagit fram ett valmanifest med branschens fem viktigaste frågor inför EU-valet den 9 juni.
Livsmedelsforetagen_EU-val_Valmanifest_Livsmedelsproduktion_2024

Lantmännen fortsätter att investera i spannmålsexporten

Lantmännen har investerat cirka 100 miljoner kronor i hamnanläggningen för spannmålsexport på Djurön utanför Norrköping.
djurön