Arla klär baksidorna på mjölkpaketen i självförtroende

16 maj, 2019

Bris idolkortskampanj, med modiga berättelser om mobbing, tvångstankar och depression, har gjort skillnad för sjätteklassare i 20 år. Idolkorten skickas ut i över 100 000 exemplar och sprids på sociala medier, nu kommer de även att synas på mjölkbaksidorna, som är ett av Sveriges mest lästa medier med stor genomslagskraft.

De idoler som medverkar i kampanjen just nu är proffsfightern Hamza Bougamza, fotbollsspelaren Kosovare Asllani, friidrottaren Irene Ekelund, ryttaren Nellie Berntsson, influencern Mahmoud Bitar och musikern Ludwig Kronstrand (Hov1).

”Genom att placera idolernas berättelser på mjölkbaksidorna vill vi hjälpa till att öppna upp för viktiga samtal och diskussioner i hemmet och mellan vänner. Förhoppningsvis når budskapet ut till fler barn som är i behov av stöd”, säger Magnus Fogelström, projektledare för Arlas mjölkbaksidor.

”Sedan 1998 har Bris delat ut över två miljoner idolkort och vi är väldigt glada att idolernas berättelser nu sprids vidare så att ännu fler barn kan nås av budskapet att alla har rätt till en bra barndom”, säger Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef på Bris.

 

Relaterade